Ολοι έχουμε βρεθεί στο δίλημμα, ειδικά όταν το budget είναι ζορισμένο, του να ζήσεις μια εμπειρία, να πας ένα ταξίδι ή να αγοράσεις ένα υλικό αγαθό που πάντα ήθελες. Σχεδόν κάθε φορά μας βασανίζει η ανασφάλεια ότι ίσως έπρεπε να πάρουμε διαφορετική απόφαση, γι’ αυτό την επόμενη φορά μην το σκεφτείς πολύ και ζήσε την εμπειρία!

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι εμπειρίες είναι αυτές που μας κάνουν περισσότερο χαρούμενους και όχι τα υλικά αγαθά, και αυτό γιατί είναι προσωπικές και εξατομικευμένες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συγκριθούν με τις εμπειρίες άλλων όπως γίνεται σχεδόν συνέχεια με τα υλικά αγαθά. Συγκεκριμένα, ο καθηγητής Dr. Thomas Gilovich από το πανεπιστήμιο του Cornell υποστηρίζει ότι μια από τις πιο σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις εμπειρίες και στα υλικά αγαθά, που εξασφαλίζουν την «ευτυχία» κάποιου είναι η συγκρισιμότητα. Τα υλικά αγαθά εύκολα μπορείς να τα συγκρίνεις και όχι μόνο με αυτά των φίλων σου αλλά και απλά με το καινούριο μοντέλο που βγήκε, με αποτέλεσμα η αρχική γοητεία και «λάμψη» να σβήσει. Σε αντίθεση οι εμπειρίες, λόγω του ότι είναι εξατομικευμένες, δύσκολα μπαίνουν στην «ζυγαριά» της σύγκρισης.

Επίσης, έρευνες αποκαλύπτουν πως ο σχεδιασμός ενός ταξιδιού προκαλεί ενθουσιασμό και απόλαυση σε σχέση με την αγορά ενός προϊόντος που προκαλεί απλά ανυπομονησία. Οι εμπειρίες είναι αυτές που από τις πρώτες στιγμές σχεδιασμού, καθ’ όλη τη διάρκεια, μέχρι και τις αναμνήσεις μάς κάνουν περισσότερο χαρούμενους από κάθε υλικό αγαθό.

Αν αυτά δεν ήταν αρκετά για να σε πείσουν, διάβασε περισσότερα εδώ: