Αν μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε κάποιο από τα social media ως το "σοβαρό" της υπόθεσης, τότε σίγουρα αυτό θα ήταν το LinkedIn, μιας και λειτουργεί ως το ηλεκτρονικό σου βιογραφικό. Πολλές αγγελίες πλέον αντλούν τα στοιχεία σου (με τη συγκατάθεση σου πάντα) από το προφίλ σου στο LinkedIn ως μια πιο σύντομη αλλά και έγκυρη διαδικασία. Εκεί, μπορείς να καταγράψεις όλες τις δεξιότητες σου αλλά να ζητήσεις κιόλας από καθηγητές, συναδέλφους και εργοδότες να γράψουν συστάσεις που θα είναι ορατές σε όλους και ενδέχεται αύριο μεθαύριο να επηρεάσουν κάποιο μελλοντικό σου εργοδότη. Ποιά όμως είναι αυτά τα λάθη που δε χωράνε σ' αυτό το τόσο επαγγελματικό προφίλ;
1. Τα κλικ σε όποιο προφίλ να είναι. Εδώ, δε stalkάρεις την πρώην του πρώην, δε χαζεύεις την κοπέλα από τη σχολή που ποτέ δε συμπάθησες, δεν μπαίνεις κάθε μέρα στο προφίλ του παλιού σου συναδέλφου να δεις μήπως άλλαξε τίποτα στις πληροφορίες του κι όλα αυτά κυρίως γιατί τους έρχεται ειδοποίηση ότι επισκέφτηκες το προφίλ τους - μεγάλη βλακεία ε; Έτσι, χρειάζεται να το ξανασκεφτείς διπλά πριν μπεις στα προφίλ διαφόρων ατόμων, γιατί το LinkedIn ως μέσο δεν το αγαπάει το stalking ρε παιδί μου, ειδικά όταν δεν έχει κάποιο επαγγελματικό ενδιαφέρον. Διαφορετικά, μπορείς να πας στις ρυθμίσεις και να αλλάξεις το ποιος βλέπει αυτές τις περίεργες επισκέψεις σου σε "privacy mode", έτσι μάλιστα, χάζευε άφοβα!
2. Η φωτογραφία προφίλ σου που είναι θολή ή υπερβολικά casual. Ναι, σ' αυτό το λάθος έχω πέσει κι εγώ, βάζοντας φωτογραφία όπου σχεδόν δε φαίνομαι. Σέλφι ή φωτογραφία με την ξαδέρφη σου στη Μύκονο να παρτάρετε αγκαλιά με δυο Ιταλούς, σίγουρα δεν κολλάει στην περίπτωση μας. Το ζητούμενο εδώ είναι να βάλεις μια σοβαρή/επαγγελματική φωτογραφία που θα έβαζες πάνω σ' ένα βιογραφικό και που θα μπορούσε άνετα να πείσει έναν εργοδότη γι΄αυτά που αξίζεις. Αν δεν εμπνέει εμπιστοσύνη και σιγουριά, τότε προτείνω να την αλλάξεις άμεσα. Tip: Αν χρειαστεί να καταφύγεις σε επαγγελματία φωτογράφο, να το κάνεις, δεν πιστεύω ότι θα σου κοστίσει πολύ.
3. Οι φιλίες με οποιονδήποτε άκυρο. Αν δεν έχετε κοινό επαγγελματικό backround ή κοινές επαφές, τι να τον κάνεις τον κούκλο από τη Βραζιλία που σε κάνει add και μόνο για δουλειά δε σε θέλει; Ένα πράγμα θα σου πω, εδώ δεν είναι facebook! Ακόμη και οι επαφές σου πρέπει να είναι ενδεικτικές του τι δουλειά ψάχνεις και σε τι επαγγελματικούς κύκλους κινείσαι.
4. Τα endorsements που δεν έκανες. Όλα κι όλα, όταν μια επαφή σου κάνει endorse (ναι, στο χωριό μου έτσι το λέμε) για κάποιο skill (κι αυτό, έτσι ακριβώς), οφείλεις να κάνεις κι εσύ το ίδιο, διαφορετικά είναι μεγάλη γαϊδουριά εκ μέρους σου. Καλά, και χωρίς να σου κάνει, εσύ μπορείς να χαρίσεις απλόχερα τα endorsements σου, κακό δεν κάνεις. Δες το σαν να κάνεις like για να πάρεις - έλα τώρα - ή σαν να σου κάνει κάποιος κι εσύ δεν του κάνεις ποτέ πίσω (αναγκαστικά χρησιμοποιώ όρους facebook/instagram, μη νομίζεις).
5. Η γενικότερη αδιαφορία προς το συγκεκριμένο μέσο δικτύωσης, που θα πει ότι ποτέ δε γράφεις κάτι και δεν αλληλεπιδράς με τις επαφές σου. Μπορεί να μην είναι facebook, αλλά μια κινητικότητα τη θέλει. Κάτι σχετικό με το αντικείμενο, ένα άρθρο, μια γνώμη, ένα κάτι, σίγουρα χρειάζεται!
xx