Πολλές φορές το διάβασμα και η πίεση του χρόνου που καλπάζει όταν πρόκειται για εξετάσεις και διαγωνίσματα, σε φτάνουν στα όρια σου. Ενώ αρχικά πιστεύεις ότι έχεις αρκετό χρόνο για διάβασμα, φτάνεις μερικές ώρες πριν γράψεις, να διαβάζεις με μάτι που κλείνει από τη νύστα, με εκατοντάδες μισοτελειωμένες κούπες καφέ να σε περιτριγυρίζουν και το κεφάλι σου να έχει γίνει σαν καζάνι από τις τόσες πληροφορίες. Πόσο αποδοτικό είναι άραγε ένα τέτοιο διάβασμα;

Το μεθοδικό και οργανωμένο διάβασμα, κατέχει την πρωτιά ό,τι και να γίνει. Το να διαβάσεις λίγο πριν γράψεις, αμφιβάλλω για το κατά πόσο βοηθάει στο να αποθηκευτούν μακροχρόνια αυτές οι γνώσεις στο μυαλό σου. Στο πανεπιστήμιο, θα αναγκαστείς να ξενυχτήσεις προκειμένου να περάσεις κάποιο μάθημα - ειδικά στα πρώτα έτη που είσαι ακόμη ορεξάτη και κεφάτη. Άσε που θα θες να το δοκιμάσεις κιόλας, στο σχολείο - πέρα από τις Πανελλήνιες - η ύλη ήταν πάντα ελεγχόμενη. Στο πανεπιστήμιο δεν ισχύει αυτό, η ύλη για ένα μάθημα μπορεί να είναι ένα βιβλίο ή δυο τόμοι ή ακόμη και οι ευρύτερες σου γνώσεις (=διάβασμα ακόμη και του ενημερωτικού φυλλαδίου του σουπερμάρκετ).

Χάζευες όλους τους μήνες πριν την εξεταστική και σκέφτηκες να επανορθώσεις μέσα σε δυο 24ωρα, χμμμμ, μήπως να το ξανασκεφτόσουν;

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε 533 μαθητές για χρονικό διάστημα δυο εβδομάδων και με βάση τις ώρες που κοιμόντουσαν και την επίδοση τους, φάνηκε λοιπόν πως όσο περισσότερο ξενυχτούσαν για να διαβάσουν τόσο πιο πολύ έπεφτε η επίδοση τους στα μαθήματα. Οι ερευνητές φυσικά απέδωσαν και την ενδεχόμενη ακαδημαϊκή επιτυχία στις ικανοποιητικές ώρες ύπνου που είχαν οι μαθητές πριν από κάποια δοκιμασία, ενώ τόνισαν πώς η έλλειψη ύπνου εμποδίζει σημαντικά τη διαδικασία εκμάθησης.