Η πιθανότητα είναι να έχεις πειστεί ότι το debate «ηλεκτρικών» vs. «θερμικών» κινητήρων έχει λήξει υπέρ των ηλεκτρικών εδώ και χρόνια. Από την άλλη, ναι μεν καταλαβαίνεις ότι για λόγους κλιματικής αλλαγής το μέλλον είναι μόνο ηλεκτρικό, όταν όμως εξετάζεις το κόστος αγοράς και ανακαλύπτεις την απουσία δικτύου φόρτισης τελικά σκέφτεσαι να αγοράσεις κάτι σε θερμικό.
Γνωρίζεις ωστόσο ότι μπορείς να συνδυάσεις και τα δύο στο Hybrid Swift 1.2 Dualjet της Suzuki;
Πολύ σωστά διάβασες...η Suzuki συνδύασε και τους δύο για να σου δώσει μέση πραγματική αυτονομία 650 χιλιόμετρων με ένα γέμισμα 37 λίτρων αμόλυβδης βενζίνης. Δηλαδή, τοποθέτησε ένα βενζινοκινητήρα ισχύος 90 ίππων και παράλληλα εγκατέστησε ένα προηγμένο σύστημα εξοικονόμησης της ενέργειας κι εξασφάλισε επιδόσεις diesel.
Το combo βαφτίστηκε SHVS (Smart Hybrid Vehicle System). Ή απλά Suzuki Hybrid. Oυσιαστικά πρόκειται για την προσθήκη μιας ηλεκτρογεννήτριας και μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Η μέγιστη ισχύς της είναι όσο της ισιωτικής σου, δηλαδή 2,3 kW και αποδίδει ασύλληπτη ροπή 5,1 kgm. Έτσι, κάθε φορά που αναζητάς περισσότερη ισχύ, δηλαδή βυθίζεις το γκάζι, το ηλεκτρικό σύστημα συμμετέχει μαζί με τον θερμικό, βελτιώνοντας απόκριση, ροπή και μειώνοντας τη μικτή κατανάλωση στα 5.7 lt/100km.
Ένα ακόμα κρίσιμο, αλλά λιγότερο προβεβλημένο στοιχείο στο SHVS είναι το αμάξωμα με περιορισμένο βάρος. Το 5θυρο Swift Hybrid ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό ζυγίζει μόλις 850 έως 900 κιλά επιτρέποντας στον 1.200άρη κινητήρα μαζί με τον ηλεκτρικό να είναι συχνά ταχύτερο και οικονομικότερο από τον ανταγωνισμό.
Το Swift 1.2 Hybrid Με Μια Ματιά
Για πρώτη φορά μοντέλο της Suzuki εξοπλίζεται με κάμερα και αισθητήρα laser στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.
Ο συνδυασμός κάμερας (υπερέχει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις) που επίσης ανιχνεύει πεζούς και ενός αισθητήρα laser (υπερέχει σε μικρές αποστάσεις και διαθέτει καλύτερη νυχτερινή ανίχνευση) επιτρέπουν λειτουργίες ασφαλείας όπως η υποβοήθηση πέδησης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας & εκτροπής αυτοκινήτου και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.
Mε τη βοήθεια ενός χιλιοστομετρικού ραντάρ μετρά την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και υποστηρίζει τον οδηγό στην πρόληψη συγκρούσεων ή στον περιορισμό των επιπτώσεων τους.
Ηχοσύστημα με οθόνη & πολλαπλές λειτουργίες. Η οθόνη αφής 7’’ επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό του smartphone, συνδέοντας το μέσω Bluetooth ή USB.
Επίσης, μέσω της οθόνης αφής έχεις πρόσβαση στο ραδιόφωνο, στην κάμερα οπισθοπορείας και στο σύστημα πλοήγησης, ενώείναι συμβατό με Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Μέσω του Apple CarPlay κάνεις κλήσεις από iPhone, έχεις πρόσβαση στις μουσικές σου λίστες, επικοινωνείς με μηνύματα λαμβάνεις οδηγίες είτε με φωνητικές εντολές μέσω Siri είτε με την οθόνη αφής.
Άνετος χώρος αποσκευών που σε συνδυασμό με τα πίσω διαιρούμενα και αναδιπλούμενα καθίσματα χωράει το μισό ΙΚΕΑ. Οι εργονομικές θέσεις των καθισμάτων φροντίζουν για την άνεση οδηγού και επιβατών, ενώ οι πολυάριθμοι, εύχρηστοι και πρακτικοί αποθηκευτικοί μικρο-χώροι προσφέρουν αποτελεσματική οργάνωση και ευχερή τακτοποίηση.
Μερικά Προκαταρκτικά με το Swift Hybrid
Αν αναρωτιέσαι πώς ο οδηγός χειρίζεται τους δύο κινητήρες, η απάντηση είναι πολύ απλή: όλα γίνονται αυτόματα.
Το combo των 90 θερμικών ίππων μαζί με την ροπή της ηλεκτρογεννήτριας και το αμάξωμα με το περιορισμένο βάρος διακρίνονται για την απόκριση σε επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις, προσπεράσματα και ελιγμούς διατηρώντας την μικτή κατανάλωση στα 5.7 lt/100 km και τις ονομαστικές εκπομπές CO2 στα 90 gr/km.
Πολύ δύσκολα θα αντιληφθείς την συμμετοχή του SHVS στην παροχή ισχύος/ροπής και μόνον αν προσέξεις το αποκλειστικό γραφικό στον κεντρικό πίνακα οργάνων. Το ίδιο αθόρυβη και διακριτική είναι η συνεισφορά του στα start/stop στην κίνηση και στα φανάρια.
Βόλτες στην Πόλη, Εκδρομές στην Εξοχή
Ευχάριστη και απροβλημάτιστη συμπεριφορά. Με κύκλο στροφής 9,6 m, πανταχόθεν ορατότητα, σαφές τιμόνι και εργονομικά χειριστήρια, η απόλαυσή του είναι καθημερινή εξάρτηση.
Η ανάρτηση απορροφά και δεν ταλαιπωρεί στους κατά κανόνα ασυντήρητους και κακότεχνους ελληνικούς δρόμους. Οι δυσάρεστες εκπλήξεις έρχονται όταν όμως βρεθείς να κινείσαι ανυποψίαστος σε συνδυασμό συνεχόμενων ανωμαλιών με λακκούβες και ακατέργαστες σιδηροδρομικές διαβάσεις. Ας κατηγορήσουμε, ωστόσο, τις Δημόσιες Αρχές συντήρησης του έργου, όχι το Swift.
Σαφές τιμόνι, ελεγχόμενες κλίσεις, απροβλημάτιστα φρένα. Όμως το Dual Sensor Brake Support είναι υπερ-θορυβώδες με το υψίφωνο alert και υπερ-προστατευτικό, ενώ ενεργοποιείται σχεδόν με το παραμικρό και πάντως κάθε φορά που πλησιάζεις προπορευόμενο όχημα . Ευτυχώς, η ευαισθησία του είναι ρυθμιζόμενη.
Στην πόλη η ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίου της προσθιοκίνητης έκδοσης Hybrid της δοκιμής κινείται μεταξύ 5.9 ~ 6.2 lt/100km.
Τα 5,7 lt/100 km μέσης κατανάλωσης είναι απολύτως ρεαλιστικά, ειδικά σε συδυασμό με διαδρομές εθνικών οδών. Το χαμηλό βάρος λόγω νέου πλαισίου Heartect, αλλά και η κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου με την καλή λειτουργία (και την μέτρια αίσθηση), συμβάλλουν καθοριστικά στις πολύ χαμηλές καταναλώσεις.
Ο εξοπλισμός τους SVHS είναι από μόνος του επική παραγωγή. Περιλαμβάνει 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις για παράθυρα, κλειδαριές και καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, οθόνη αφής µε smartphone linkage και κάµερα οπισθοπορείας, φώτα ημέρας και προβολείς LED, προβολείς ομίχλης.
3 Θέματα που μας άρεσαν στο Swift Hybrid
-
Η "ευρωπαϊκή ατμόσφαιρα" στο εσωτερικό του. Ένας μικρός συμβιβασμός αίσθησης ως προς τα αυθεντικά ευρωπαϊκά superminiς σε μια αξιοπρόσεκτη εξοικόνομηση κόστους αγοράς.
-
Οι μοντέρνες σχεδιαστικές και κατασκευαστικές προτεραιότητες. Ευφυής υβριδική τεχνολογία, μικρό βάρος, περιορισμένη κατανάλωση, ευρυχωρία, διασυνδεσιμότητα συκευών.
-
Επιδόσεις και πολυχρηστικότητα σε διαδρομές κάθε χάραξης, προορισμού, αστικού, υπεραστικού ή μικτού τοπίου.
Η Suzuki, ακριβώς όπως συμβαίνει και με την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, είναι καταδικασμένη να εργάζεται, να επενδύει και να ρισκάρει απαντήσεις σε καταναλωτικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές προκλήσεις που εκ πρώτης όψεων είναι ασυμβίβαστες. Αυτό που πριν από μια δεκαετία ήταν ίσως 'ανέφικτο' στην πάροδο των χρόνων γίνεται τελικά 'κοινός τόπος' που συχνά καταλήγει σε 'αυτονόητη κατάκτηση'. Έτσι οι προκλήσεις ισοδυναμούν με το Άγιο Δισκοπότηρο της εξέλιξης, αν και στα 130 χρόνια αυτοκίνησης είναι ασύλληπτες οι απώλεις που σημειώθηκαν για να φτάσει στη σημερινή της βαθμίδα κατακτήσεων.
Με το ήπιο υβριδικό σύστημα, μοντέρνες και κυρίως τεχνολογικές συνιστώσες που το κάνυν αποδοτικό, οικονομικό και πολυχρηστικό, το Swift Hybrid, υποστηρίζει στην πλέον εξελιγμένη γενιά του τις κατακτήσεις των προπατόρων του. Το ελαφρύ πλαίσιο και το συνολικά χαμηλό βάρος της νέας πλατφόρμας μαζί με την λεπτομερή προσέγγιση της υπόθεσης διασυνδεσιμότητα, σε συνδυασμό με τον πλήρη εξοπλισμό και τις VfM τιμές είναι μια καινουργια οδηγική εμπειρία που συναρπάζει και σε πηγαίνει πιο μακριά, πιο οικονομικά, τεχνολογικά προηγμένα και πιο ψηφιακά.