Ελάτε, παραδεχτείτε το: αν κάποιος δεν ενδιαφερόταν καθόλου για την αλληλεπίδραση με τους άλλους σε κάθε του κίνηση, θα μπορούσε να έχει ένα blog. Η πεμπτουσία των social media είναι η αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών τους και εκεί άλλωστε αποσκοπούν κι εκείνοι. Έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν σε οδηγίες που αφορούν τις φωτογραφίες σας σε Facebook και Instagram, προκειμένου αυτές να πάρουν τη μέγιστη δυνατή προσοχή από τους φίλους και τις επαφές σας. Πάμε να εστιάσουμε τώρα στο Facebook και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για τα posts μας σε αυτό εν γένει.

“Like” ή “Share”;
 
Το καταλαβαίνουμε ότι θέλετε και likes και shares αλλά δυστυχώς δεν γίνεται να τα έχουμε όλα σε αυτή τη ζωή. Ο γενικός κανόνας λέει ότι τα μεγαλύτερα posts παίρνουν τα “share” ενώ τα μικρότερα τα “like”. Και πάλι βέβαια αυτό είναι σχετικό αφού μια έξυπνη φωτογραφία είναι πολύ πιθανόν να αρχίσει να «μεταπηδά» από προφίλ σε προφίλ. Όπως και να ‘χει, αν αποφασίσετε να γράψετε κείμενο, μην το παρακάνετε: 500-600 χαρ/ρες είναι αρκετοί. Σε περίπτωση που εισάγετε και link, περιμένετε να εμφανιστεί το preview του (η προεπισκόπηση με τη μικρογραφία ντε!) και κατόπιν σβήστε το URL.


 
1 εικόνα = 1000 λέξεις (και κάμποσα “like”)
 

Έρευνες έχουν δείξει πως τα posts που περιλαμβάνουν εικόνες παίρνουν 35-40% περισσότερα “like” και “share” σε σχέση με τα υπόλοιπα. Πλαισιώστε το κειμενάκι που σκεφτόσασταν να ανεβάσετε λοιπόν με μια φωτογραφία, ει δυνατόν με κάποιο quote μέσα μιας που και αυτά «πουλάνε» ακόμα περισσότερο. Βέβαια, εκτός της φωτογραφίας υπάρχει και το βίντεο το οποίο τραβά ακόμα περισσότερο την προσοχή, οπότε αν νομίζετε ότι το σηκώνει το “post” σας, εισάγετέ το. Καλό θα σας κάνει.

Η πιο μεγάλη ώρα
 
Είναι πολύ βασικό, ιδίως όταν μιλάμε για διαχείριση σελίδων (pages) να προσέχουμε πολύ την ώρα που αλληλεπιδρά περισσότερο το κοινό μας με καθετί βλέπει στο Facebook. Δηλαδή: ενδεχομένως πρωινές ώρες 10:00-13:00 οι περισσότεροι να δουλεύουν, οπότε να μην είναι σε θέση να ελέγξουν το Facebook. Αμέσως μετά όμως έρχεται το διάλειμμα για φαγητό, οπότε συμβαίνει το εντελώς αντίθετο. Οι συνήθειες αυτές μεταβάλλονται με την εποχή αφού π.χ. το καλοκαίρι ο κόσμος στη χώρα μας δεν ασχολείται με τα του ίντερνετ τα Σαββατοκύριακα καθώς προτιμά τις παραλίες και τις νυχτερινές εξορμήσεις. Δώστε βάση στα analytics του Facebook, ελέγξτε προσεκτικά τα αρχεία σας και postάρετε τις κατάλληλες ώρες.
 


Σταθερή συχνότητα
 
Δώστε βάση στο πόσο συχνά ανεβάζετε περιεχόμενο. Κατ’ αρχάς προσπαθήστε να εφαρμόσετε πρόγραμμα στις δημοσιεύσεις σας: δεν είναι αποδεκτό τη μία μέρα να ανεβάζετε πέντε-έξι posts/φωτογραφίες και τις επόμενες δύο να επικρατεί… σιγή ασυρμάτου στη σελίδα ή το προφίλ σας. Πειραματιστείτε και δείτε πόσα posts «αντέχουν» οι φίλοι και οι φαν σας και «κλειδώστε» εκεί τις δημοσιεύσεις σας. Συνήθως 1-2 φορές τη μέρα είναι αρκετές προκειμένου να μη σας ξεχάσουν αλλά και να μη σας κατατάξουν στην κατηγορία του “spammer”, ωστόσο ο αριθμός αυτός διαφέρει από κοινό σε κοινό.


 Περιεχόμενο
 
Αν και δεν μπορούμε να σας υπαγορεύσουμε τι ακριβώς θα postάρετε στο προφίλ ή τη σελίδα σας στο Facebook, μπορούμε να σας δώσουμε εντούτοις δύο συμβουλές. Κατ’ αρχάς να χρησιμοποιείτε hashtags (#), αφού έτσι οι δημοσιεύσεις σας θα συνδέονται με γενικότερες συζητήσεις και θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν ακόμα περισσότερες προβολές. Επίσης, αντί για τελείες, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε θαυμαστικά! Με μέτρο βέβαια, απλά να ξέρετε ότι τα posts που περιλαμβάνουν θαυμαστικά έχουν 2,7% περισσότερες αλληλεπιδράσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα!
 

Ευχαριστούμε τη δημοσιογραφική ομάδα του techpress.gr για τη βοήθειά της σε θέματα τεχνολογίας