«Στείλτε μας ένα βιογραφικό, κι αν μας καλύπτει θα σας καλέσουμε για interview». Πόσες φορές έχουμε ακούσει τη συγκεκριμένη φράση… Το βιογραφικό σημείωμα είναι η πρώτη εικόνα που σχηματίζει ο υποψήφιος εργοδότης για εμάς. Γι’ αυτό πρέπει να ‘ναι άψογο, λεπτομερές αλλά και ταυτόχρονα συμπυκνωμένο, να μην έχει ορθογραφικά λάθη και να 'χει καλή σύνταξη και δομή.
Η φωτογραφία δεν είναι απαραίτητη, αλλά συνίσταται σε επαγγέλματα που αφορούν στην ομορφιά, τις δημόσιες σχέσεις, το marketing ή την προώθηση προϊόντων.
Και κάτι ακόμα: Το βιογραφικό σου πρέπει να είναι διαφορετικό από τα άλλα... Έτσι, θα τραβήξει την προσοχή του υπεύθυνου προσωπικού - ο οποίος, λόγω της μεγάλης ανεργίας, βλέπει καθημερινά δεκάδες βιογραφικά. Πως θα γίνει αυτό;
Το… ορθόν!
«Για να ξεχωρίσει ένα βιογραφικό απαραίτητα πρέπει να περιλαμβάνει τις σωστές λέξεις-κλειδιά όπως και τη σωστή ορολογία, ακόμη και φράσεις που χρησιμοποιεί συνήθως ο εργοδότης στην ιστοσελίδα της εταιρίας. Ο μελλοντικός εργοδότης μπορεί να μην δει το βιογραφικό σας σε ένα laptop, οπότε βεβαιωθείτε ότι μπορεί να διαβαστεί εύκολα σε άλλες συσκευές, όπως ένα smartphone ή ένα tablet,», επισημαίνει η σύμβουλος επιλογής προσωπικού Ειρήνη Σύκα-Λεριώτη.
Ακολουθεί μια καλά δοκιμασμένη και βασική φόρμα για να φτιάξετε ένα καλό βιογραφικό (οι προσωπικές πινελιές είναι δική σας υπόθεση!):
Προσωπικές πληροφορίες
Επώνυμο:
Όνομα:
Ημερομηνία γέννησης:
Οδός και αριθμός:
Τηλέφωνο:
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:
Αιτούμενη θέση εργασίας:
Επαγγελματική εμπειρία:
Εκπαίδευση και κατάρτιση:
Ατομικές δεξιότητες
Μητρική(ές) γλώσσα(ες)
Λοιπές γλώσσες
Προφορική-Γραπτή (ανάγνωση)
Επικοινωνία-Προφορική έκφραση
Επικοινωνιακές δεξιότητες:
Οργανωτικές / διαχειριστικές δεξιότητες:
Επαγγελματικές δεξιότητες:
Δεξιότητες πληροφορική:
Δείτε περισσότερα παραδείγματα και συμβουλές στο http://europass.cedefop.europa.eu/el/home.