Δεν μας έφταναν τόσα και τόσα social media έρχεται τώρα και το Ello να δείξει μιαν άλλη οπτική των πραγμάτων στα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα. 

«Το κοινωνικό δίκτυο στο οποίο είσαι εγγεγραμμένος ανήκει στις διαφημιστικές εταιρείες.» μας λέει από την πρώτη στιγμή το μανιφέστο των ιδρυτών με πάσα ειλικρίνεια και η διαφήμιση δημιουργεί τους κανόνες μιας και οι ίδιοι οι ιδρυτές χρηματοδοτήθηκαν από επιχειρήσεις με 500.000 δολάρια.

«Κάθε post που κάνεις, κάθε φίλος που προσθέτεις και κάθε λινκ το οποίο ακολουθείς, ελέγχεται, καταγράφεται και μετατρέπεται σε δεδομένα τα οποία αγοράζονται από τους διαφημιστές προκειμένου να σου δείχνουν ακόμη περισσότερες διαφημίσεις. Εσύ είσαι το προϊόν που αποτελεί αντικείμενο αγοραπωλησίας.

Εμείς, αντιθέτως, πιστεύουμε ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος κοινωνικής δικτύωσης. Πιστεύουμε στο θράσος. Πιστεύουμε στην ομορφιά, την απλότητα και τη διαφάνεια. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία ανάμεσα στο δημιουργό και το χρήστη. Πιστεύουμε ότι ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο ενδυνάμωσης των ανθρώπινων σχέσεων, ένα εργαλείο όπου θα συνδέεσαι, θα δημιουργείς και θα γιορτάζεις τη ζωή. Κι όχι ένα μέσο εξαπάτησης, διαφθοράς και χειραγώγησης.»

Τα χαρακτηριστικά του Ello έχουν οδηγήσει πολλούς να το χαρακτηρίσουν ως μια συνέχεια του Facebook όμως η όψη του θυμίζει πολλά. Twitter, LinkedIn. Ο καθαρά εμπορικός σκοπός του φέρνει περισσότερο στα δύο τελευταία. Μόνο που εδώ δεν εγγράφεσαι, αλλά κάνεις αίτηση για να σε δεχτεί. Ζητάς δηλαδή να σου κάνουν invitation. Για τους ανθρώπους που το χειρίζονται αποτελείς ένα ενδεικτικό δείγμα καταναλωτή. Αυτή είναι η ταυτότητα σου και από αυτήν ορίζεσαι. Τους ενδιαφέρει τι ψάχνεις, τι αγοράζεις, η συχνότητα, κάθε δραστηριότητα σου. 

Τι ευαγγελίζεται για να βρει την δική του θέση στον απέραντο ωκεανό των social media και να φθείρει το ήδη ενοχοποιημένο Facebook; Ότι στο newsfeed  σου θα εμφανίζονται μόνο αυτά που εσύ θες και δεν σου προκαλούν αηδία ή αποτροπή, δεν σου χαλάνε την αισθητική και απλώς δεν σου είναι παντελώς αδιάφορα. Το ίδιο ισχύει και με τα πρόσωπα. Με την ρύθμιση Friends & Noise χωρίζεις τους φίλους σου σε παιδιά και αποπαίδια. 

Αν και έχει στοχεύσει σε συγκεκριμένα target group και έχει πάρει με το μέρος του την LGBT κοινότητα των ΗΠΑ, το Ello στην ουσία υπόσχεται πράγματα που το Facebook έχει εντάξει ή πρόκειται να εντάξει στις ρυθμίσεις του ώστε να μειώσει τις φωνές που ακούγονται εναντίον του και να πείσει τον χρήστη ότι αντιλαμβάνεται την δυσθυμία του. 

40.000 χρήστες πάντως που έχουν κάνει ήδη αίτηση δεν είναι αμελητέα ποσότητα γι΄αυτό μια δοκιμή χρειάζεται να την κάνεις. Να θυμάσαι όμως κανένα μέσο δεν είναι φορτισμένο εξ αρχής. Εσύ θα το κάνεις να είναι καλό ή κακό.