Η ταινία «21 Γέφυρες» είναι μια εκρηκτική ιστορία εγκλήματος με ασταμάτητη δράση αλλά και ξεχωριστούς χαρακτήρες. Διαδραματίζεται σε μια νύχτα, όταν μια υπόθεση με κλεμμένα ναρκωτικά πάει στραβά και επιφέρει τη δολοφονία οκτώ αστυνομικών. Ο ντετέκτιβ Αντρέ Ντέιβις (Τσάντγουικ Μπόουζμαν, “Black Panther”, “Οι Θεοί της Αιγύπτου”) καταστρώνει ένα ιδιοφυές σχέδιο να αποκλείσουν κάθε μέσο πρόσβασης στο Μανχάταν, ώστε να εμποδίσουν τους θύτες αυτής της αποτρόπαιας ενέργειας και να τους συλλάβουν. «Η ιδέα να «σφραγίσουν» το Μανχάταν ήταν όντως συναρπαστική και άκρως κινηματογραφική», λέει ο Μπόουζμαν, ο οποίος συμμετείχε και στην παραγωγή του έργου.
Ο σκηνοθέτης της ταινίας Μπράιαν Κερκ (‘’Game of Thrones’’, ‘’Dexter’’) δηλώνει πως ανέκαθεν του ενθουσίαζαν οι ταινίες με ανθρωποκυνηγητά και το «ηθικό ταξίδι» που έκαναν οι ήρωες τους. Στην παραγωγή συμμετέχουν οι Τζο και Άντονι Ρούσο (”Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος”, “Εκδικητές: Η Τελευταία Πράξη”), των οποίων οι ταινίες αποτελούν από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες των τελευταίων χρόνων. «Ο Άντονι και ο Τζο μας μετέφεραν την έμπνευσή τους και κάναμε ό,τι καλύτερο περνούσε από το χέρι μας για το τελικό αποτέλεσμα», λέει ο Κερκ.
Ο συμπαραγωγός Μάλκομ Γκρέι δηλώνει: «Ήταν στις προθέσεις μας να κάνουμε τους κακοποιούς και τους αστυνομικούς εξίσου συναρπαστικούς χαρακτήρες. Θέλαμε να κάνουμε τον θεατή να πάρει το μέρος των κακοποιών – με στόχο να δραπετεύσουν – αλλά και το μέρος του Αντρέ – με στόχο να τους συλλάβει. Όλοι λοιπόν οι ήρωες εδώ έχουν στοιχεία που σε κάνουν να τους συμπαθήσεις». Ο Άντονι Ρούσο λέει για τον Μπόουζμαν: «Ο Τσάντγουικ είναι ένας απίστευτος άνθρωπος, που φέρνει το ίδιο επίπεδο επαγγελματισμού και ως ηθοποιός και ως παραγωγός».
Ατελείωτο Κυνηγητό μέσα στη Νύχτα
Ο Τέιλορ Κιτς (“Αγριότητα”, “Ο Μόνος Επιζών”) και ο Στέφαν Τζέιμς (“Ο Άνθρωπος που ταπείνωσε τον Χίτλερ”, “Αν η Οδός Μπιλ μπορούσε να μιλήσει”) υποδύονται τους Ρέι και Μάικλ αντίστοιχα στην ταινία. Είναι φίλοι αλλά και μικροαπατεώνες. Το τελευταίο τους κόλπο όμως, πυροδότησε ένα ανελέητο κυνηγητό από τη στιγμή που είχαν στα χέρια τους ένα τεράστιο απόθεμα κοκαΐνης και κατά την διαφυγή τους σκότωσαν αρκετούς αστυνομικούς. «Αν κλέψεις από κάποιον 50 κιλά κοκαΐνη, θα είσαι σύντομα νεκρός», σχολιάζει ο Μπόουζμαν. «Ωστόσο, ο Ρέι το βλέπει σαν μια ευκαιρία για αλλαγή στη ζωή του. Έτσι, ο Ρέι και ο Μάικλ το ρισκάρουν και συγκρούονται με την αστυνομία, η οποία ήρθε ξαφνικά στο σημείο. Και σκοτώνουν αρκετούς».
Ο Ρέι είναι ένας παλαιάς κοπής τύπος με στρατιωτική πειθαρχία που έχει μεγαλώσει στις πιο δύσκολες γειτονιές του Μπρονξ. Είναι ένα δραστήριο άτομο και μερικές φορές ψυχωτικό. Ο Τέιλορ Κιτς θεωρεί πως έχει κατά βάθος μεγάλη καρδιά: «Μέσα του έχει στοιχεία αυθεντικότητας που δεν μπορούμε να δούμε πολύ εύκολα». Επίσης συμπληρώνει: «Ο Ρέι κάνει ό,τι μπορεί για να προστατέψει το Μάικλ από το χάος του ανθρωποκυνηγητού. Από στοιχεία σαν και αυτό, διαπιστώνουμε πως η ταινία εξερευνά σε βάθος τους χαρακτήρες της».
Η φιλία του Μάικλ με το Ρέι έγκειται στην απόφαση του πρώτου να μπει στον στρατό ακολουθώντας τα χνάρια του αδερφού του, τον οποίο στη συνέχεια είδε να σκοτώνεται την ώρα του καθήκοντος. Ο Στέφαν Τζέιμς λέει: «Ο Μάικλ βλέπει στο πρόσωπο του Ρέι κάτι σαν μια προέκταση του αδερφού του, γνωρίζονται από μικρή ηλικία και ο καθένας εμπιστεύεται απόλυτα τον άλλον». Ο ίδιος προσθέτει: «Ο Μάικλ και ο Ρέι είναι δυο τελείως διαφορετικοί άνθρωποι. Ο Μάικλ είναι εξυπνότερος και πιο πρακτικός ενώ ο Ρέι είναι έτοιμος πάντα για όλα. Στο τέλος, και οι δυο τους παλεύουν να σώσουν τις ζωές τους».
Ο σκηνοθέτης Μπράιαν Κερκ επισημαίνει πως οι δύο ήρωες ξεκινούν το ταξίδι τους από τις αντίθετες πλευρές και καταλήγουν να γίνουν οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. «Αυτός είναι ο πυρήνας της ταινίας μας», λέει ο ίδιος.
Η Συνάδελφος
Ο Αντρέ αποκτάει νέο συνάδελφο: τη ντετέκτιβ Φράνκι Μπερνς (Σιένα Μίλερ, “Foxcatcher”, “Ο Νόμος της Νύχτας”). «Ο Ντέιβις δουλεύει στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών ενώ η Φράνκι δουλεύει στο Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών, οπότε αποτελεί πρόκληση και για τους δυο τους πώς θα βρουν κοινό έδαφος. Το να δουλεύουν μαζί απαιτεί να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον, πράγμα που πετυχαίνουν επειδή είναι και οι δυο καλοί σε αυτό που κάνουν», λέει η Μίλερ.
Η Μίλερ επίσης επισημαίνει πως ο χαρακτήρας της στην ταινία ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους ρόλους της στο παρελθόν. «Η Φράνκι Μπερνς είναι αστυνόμος και διαζευγμένη μητέρα. Έχει δύσκολο ωράριο εργασίας, δουλεύει συχνά υπό πίεση και δεν έχει τη δυνατότητα για πολλές επιλογές. Αυτός ο ρόλος ήταν κάτι τελείως διαφορετικό για μένα, το απόλαυσα πολύ».
«Δεν ήταν καθόλου εύκολο να βρούμε μια ηθοποιό που να πείθει ως μητέρα και σκληροτράχηλη αστυνόμος ταυτόχρονα. Ήμασταν πολύ τυχεροί που βρήκαμε τη Σιένα», λέει ο Μάλκομ Γκρέι.
Αστυνομικό Τμήμα Νέας Υόρκης
Ο Αντρέ και η Φράνκι δίνουν αναφορά στον Αρχηγό Μακέννα, μια πατριαρχική φιγούρα που απολαμβάνει το επάγγελμά του και έχει αφοσιωθεί να φροντίζει την ομάδα του. Η καλοσύνη και η αγριότητα του ως πατριαρχική φιγούρα είναι τα επιβλητικά χαρακτηριστικά του και ο σκηνοθέτης Κερκ επέλεξε να εφαρμόσει ακόμα περισσότερο στον κατάλληλο άνθρωπο για το ρόλο αυτό, τον βραβευμένο με Όσκαρ ηθοποιό Τζ. Κ. Σίμονς (“Spider-Man”, “Whiplash”), ο οποίος έχει μια τεράστια γκάμα χαρακτήρων συμμετέχοντας σε κωμωδίες, δράματα και blockbusters. «Πίσω από τον χαρακτήρα του κρύβεται κάτι πιο πολύπλοκο. Πάντα με τραβούσαν ιστορίες με πολύπλοκους χαρακτήρες και αυτή είναι μια τέτοια ταινία. Κανείς δεν είναι άγιος αλλά ούτε και απόλυτα κακός», ισχυρίζεται ο Σίμονς.
Επιπλέον, στο καστ συμμετέχει ο Κιθ Ντέιβιντ (“Η Απειλή”, “Τα Βαποράκια”, “Crash”) στο ρόλο του υπαρχηγού Σπένσερ, μακροχρόνιου φίλου και μέντορα του Αντρέ. «Ο Σπένσερ έχει έναν ιδιαίτερο δεσμό με τον Αντρέ, τον γνωρίζει από μικρό παιδί. Έχουν θρηνήσει μαζί τον θάνατο του πατέρα του που σκοτώθηκε την ώρα του καθήκοντος», λέει ο Ντέιβιντ. Ακόμα συμμετέχουν οι Μαρόκο Ομάρι, Αλεξάντερ Σίντιγκ και Λούις Κανσέλμι.
Δίχως Διαφυγή
Η ταινία «21 Γέφυρες» λαμβάνει χώρα μια εκρηκτική νύχτα στην πιο πολυάσχολη και πυκνοκατοικημένη περιοχή, το Μανχάταν. Παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας γυρίστηκε στους δρόμους της Φιλαδέλφεια, ο Μπόουζμαν επιμένει πως η ταινία αφορά στα πάντα τη Νέα Υόρκη, από τους διαλόγους μέχρι το ρυθμό.
Οι δημιουργοί της ταινίας στράφηκαν σε δυο συνταξιούχους αστυνομικούς, τον Τζιμ Μπόντναρ και τον Ντέιβιντ Άνταμς, οι οποίοι ανέλαβαν χρέη τεχνικών συμβούλων για να πληροφορήσουν και να συμβουλέψουν την ομάδα για αντίστοιχα θέματα. «Θέλαμε τα πράγματα να φαίνονται όσο πιο αυθεντικά γίνεται. Ο Τζιμ και ο Ντέιβιντ μας συμβούλεψαν για τα πάντα, από το να κρατούμε σωστά το όπλο μέχρι πώς κάποιος περπατάει σε ένα σκηνικό εγκλήματος», δηλώνει ο παραγωγός Μάικ Λαρόκκα (‘’Oblivion’’,
‘’Η Συγκάλυψη’’).
Ο υπεύθυνος παραγωγής Γκρεγκ Μπέρι (‘’Traffic’’, ‘’Ο Σπαρτιάτης’’) ανέλαβε την ωμή και ρεαλιστική απεικόνιση της ταινίας, στην οποία περιγράφει τη νύχτα σαν τη ραχοκοκαλιά του έργου. Η στενή συνεργασία του με τον διευθυντή φωτογραφίας Πολ Κάμερον (‘’Δια Πυρός και Σιδήρου’’, ‘’Η Διαδρομή’’), έδωσε στο Μπέρι τη δυνατότητα να φέρει την αίσθηση μιας διαφορετικής Νέας Υόρκης, ενός άλλου Μπρούκλιν, όπου ο Μάικλ και ο Ρέι προσπαθούν να επιβιώσουν. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ακόμα νέον ταμπέλες, φράκτες με συρματόπλεγμα και φυσικά πολλά γκράφιτι.
Μια από τις πιο δυνατές σκηνές της ταινίας διαδραματίζεται στο εστιατόριο Mosto’s, όπου ο Ρέι και ο Μάικλ έρχονται αντιμέτωποι με την αστυνομία και αφήνουν πίσω τους πολλούς νεκρούς στην προσπάθεια τους να διαφύγουν. Πρόκειται για μια σκηνή με πολλή ένταση στην οποία οι σφαίρες πέφτουν βροχή ενώ ο τόπος έχει γεμίσει με περιπολικά και αστυνομικούς που περιμένουν να επέμβουν. Η σκηνή θέτει τον τόνο του έργου χάρη στην ρεαλιστική απεικόνισή της.
Η εκρηκτική δράση της ταινίας αποτελεί το μεγάλο της ατού. Ωστόσο, οι δημιουργοί της ελπίζουν το κοινό να απολαύσει τους όμορφα γραμμένους χαρακτήρες και τις αναπάντεχες συμμαχίες, προδοσίες και δυναμικές τους. «Μας αρέσει να διηγούμαστε ιστορίες, να προκαλούμε έκπληξη στον κόσμο και να τους δίνουμε μια πολυδιάστατη εμπειρία», λέει ο Τζο Ρούσο. Ο Μπράιαν Κερκ συνοψίζει: «Υπάρχει πράγματι πολλή ένταση και δράση στις «21 Γέφυρες». Θέλω να πιστεύω πως οι άνθρωποι που πάνε σινεμά θα εκτιμήσουν αυτή τη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον κυνηγό Αντρέ και στο θύμα του, τον Μάικλ. Πρόκειται για μια σχέση αρχέτυπο: νομίζουν πως δεν έχουν τίποτα κοινό αλλά στην ουσία έχουν τα πάντα».
Δες το trailer