Τρεις παραγωγές ετοιμάζονται στο Θέατρο Κάτω απ' τη Γέφυρα, μία στον Πίσω χώρο και δύο παραγωγές για παιδιά. Πρόκειται για:                   

  • Τις «Ακρότητες» του William Mastrosimone, σε σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή.
  • Τις «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ», του Δημήτρη Ποταμίτη, που αποτελεί σταθμό στην ιστορία του θεάτρου για Παιδιά
  • Το «ΑΙΣΩΠΟΣ, ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΣ ΑΠ’ ΤΑ ΠΑΛΙΑ», του Νίκου Δαφνή, που εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2021», του Υπ.Πο.Α.

Ήρθε η ώρα για ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ  (Extremities) του William Mastrosimone

Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι:

  • Μόνο το 4% των βιασμών και το 9% από τις απόπειρες βιασμού καταγγέλλεται επώνυμα και η υπόθεση φτάνει στο δικαστήριο.
  • Μόνο το 2% των υποθέσεων που παρουσιάζουν πειστήρια οδηγούν τους δικαστές σε καταδικαστική απόφαση και τον βιαστή στη φυλακή.
  • Κάθε βιαστής που συλλαμβάνεται έχει διαπράξει (κατά μέσο όρο) 29 βιασμούς, ή απόπειρες βιασμού.

Αυτό το σχεδόν αθέατο του εγκλήματος, ήταν ΕΝΑΣ από τους λόγους που πήραμε την απόφαση να ανεβάσουμε τις «Ακρότητες».

Γραμμένο το 1978 αυτό το πολυβραβευμένο έργο, αφηγείται μια φαινομενικά απλή (τρόπος του λέγειν) ιστορία:

Ένας άντρας, μπαίνει σε ένα σπίτι να βιάσει μια γυναίκα.

Αυτή, καταφέρνει να αποφύγει το βιασμό και να τον εξουδετερώσει.

Τον δένει χειροπόδαρα και τον βασανίζει βάναυσα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως.

Όταν στη σκηνή εμφανίζονται οι δυο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας, αρχίζει για μας η «ανάγνωση» του έργου, ο δικός μας προβληματισμός. Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση, την αποδοχή της πράξης της. Αλλά ΔΕΝ θα την έχει. Η μια (βιασμένη όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να … το ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού «…υπάρχουν νόμοι που πρέπει να τηρούνται». Είναι και ο βιαστής, που θα μπορούσε να είναι το «καλό παιδί» της διπλανής πόρτας (στον ρόλο ο Θοδωρής Αντωνιάδης). Κυνικός, χειριστικός και επικίνδυνα πειστικός, θα εκλιπαρήσει τη συμπάθεια, με επιχειρήματα που φαίνονται λογικά, αφού ο ίδιος είναι οικογενειάρχης, σεξουαλικά χορτάτος και (προφανώς) δεν είχε λόγο να βιάσει. Θα ισχυριστεί ότι η γυναίκα φταίει, που τον προκάλεσε με την προκλητική της εμφάνιση και την οικειότητα που του έδειξε. Εξάλλου, ο βιασμός δεν έχει ολοκληρωθεί και η απόπειρα δεν αποδεικνύεται. Αντίθετα, ο ίδιος είναι άγρια χτυπημένος και σχεδόν τυφλός… Αδιέξοδο.

Στο έργο (και προφανώς στην παράστασή μας) είναι διάχυτη η ακραία βία. Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος. Επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε στον λιλιπούτειο «Πίσω χώρο», έναν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό χώρο 42 θέσεων, που η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση, μεγεθύνει τον ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που - χωρίς να είναι αυτοσκοπός μας - διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου.

Στους ρόλους του Ραούλ & της Μάρτζορυ, ο Θοδωρής Αντωνιάδης & η Ελεονώρα Αντωνιάδου

Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης

Σκηνοθεσία: Νίκος Δαφνής

Σκηνικά: Ελένη Σουμή

Κοστούμια: Ελένη Παπαδοπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη: Κων/ναΣαραντοπούλου

Φωτισμοί: Αλέξανδρος Πολιτάκης

Φωτογραφίες: Σπύρος Περδίου

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Θοδωρής Αντωνιάδης, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Κων/να Σαραντοπούλου, Σοφία Αγγελικοπούλου

 

Πρεμιέρα: Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2022 (κορονοϊού επιτρέποντος)

Παραστάσεις: Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:30

 

Θέατρο Κάτω απ' τη Γέφυρα

Πλατεία ΗΣΑΠ,Νέο Φάληρο

Τηλ.: 2104816200

katoapotigefyra.gr