Καθώς το θρυλικό ρολόι της Breitling κλείνει τα 70, η μάρκα αποκαλύπτει μια επανασχεδιασμένη συλλογή που έχει να κάνει με τολμηρά χρώματα, βελτιωμένο στυλ — και απίστευτα ταξίδια.

Για 70 χρόνια, το αυθεντικό ρολόι πιλότου της Breitling ήταν εξίσου αγαπητό τόσο στους αεροπόρους όσο και στους πρωτοπόρους του στυλ. Φορέθηκε από έναν αστροναύτη στο διάστημα αλλά και από τα μεγαλύτερα αστέρια στη Γη. Είναι δίκαια το πιο εμβληματικό ρολόι της Breitling. Σήμερα η Breitling τιμά αυτόν τον θρύλο με την εισαγωγή ενός νέου Navitimer που αποτυπώνει τα πιο κλασικά χαρακτηριστικά του, ενώ τα ενισχύει με σύγχρονες βελτιώσεις.

«Δεν χρησιμοποιούμε χαλαρά τον όρο «είδωλο»», λέει ο Georges Kern, Διευθύνων Σύμβουλος της Breitling. «Το Navitimer είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ρολόγια που κατασκευάστηκαν ποτέ. Είναι στις συλλεκτικές λίστες με τα καλύτερα ρολόγια όλων των εποχών. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα εργαλείο για πιλότους σημαίνει κάτι ουσιαστικό για κάθε άτομο που το έχει μαζί του στο προσωπικό του ταξίδι».

Το de-facto ρολόι πιλότου

Ούτε ο εφευρέτης του δεν μπορούσε να προβλέψει το φαινόμενο που θα γινόταν το Navitimer. Το 1952, ο Willy Breitling ανέπτυξε έναν χρονογράφο που φοριέται στον καρπό και έχει ένα επιπλέον μετρητή στην κυλιόμενη στεφάνη του,  που θα επέτρεπε στους πιλότους να εκτελούν όλους τους απαραίτητους υπολογισμούς πτήσης. Δύο χρόνια αργότερα, η Ένωση Ιδιοκτητών και Πιλότων Αεροσκαφών (AOPA), η μεγαλύτερη λέσχη αεροπόρων στον κόσμο, ανακοίνωσε το σχέδιο αυτό ως το επίσημο ρολόι της. Το φτερωτό λογότυπο του συνδέσμου ζωγραφίστηκε στην θέση 12:00 και γεννήθηκε ο «χρονομετρητής πλοήγησης» ή Navitimer.

Το Navitimer μεγάλωσε δίπλα στην αναπτυσσόμενη βιομηχανία της πολιτικής αεροπορίας. Αγαπημένο στους πιλότους και τους λάτρεις των αεροσκαφών, έφτασε στο διάστημα, στον καρπό του αστροναύτη Scott Carpenter το 1962 ως ρολόι 24 ωρών για να ξεχωρίζει τη μέρα από τη νύχτα. Και δεν ήταν μόνο οι πιλότοι που έλκονταν από την ακαταμάχητη αισθητική του ρολογιού. Διασημότητες της εποχής, όπως ο Miles Davis, ο Serge Gainsbourg, ο Jim Clark και ο Graham Hill, ήταν λάτρεις του, αποδεικνύοντας ότι το Navitimer είχε και στυλ εκτός από λειτουργικότητα.

Μια εξέλιξη στο χαρακτηριστικό μοντέρνο-ρετρό στυλ της Breitling

Για να δημιουργήσει το νέο Navitimer, η Breitling διατήρησε τις πιο αναγνωρίσιμες πτυχές του σχεδιαστικού κώδικα του αυθεντικού. Από απόσταση, είναι αναμφισβήτητα ένα Navitimer, με τον κυκλικό μετρητή στην εξωτερική πλευρά της κάσας, τους δείκτες μπαστούνι, τους τρεις μετρητές χρονογράφου και την οδοντωτή στεφάνη για εύκολο κράτημα. Από κοντά, ωστόσο, οι σύγχρονες βελτιώσεις του φαίνονται ξεκάθαρα.

Ένας πεπλατυσμένος μετρητής και ένας θολωτός κρύσταλλος δημιουργούν την ψευδαίσθηση ενός πιο συμπαγούς προφίλ. Τα εναλλασσόμενα γυαλισμένα και βουρτσισμένα φινιρίσματα δίνουν στα μεταλλικά στοιχεία μια στιλπνή, αλλά ανεπιτήδευτη ποιότητα. Μια πιο λεπτή σιλουέτα ενισχύει την θέα από το πίσω μέρος της κάσας, του πιστοποιημένου από την COSC Breitling Manufacture Caliber 01. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός υποστηρίζεται από πενταετή εγγύηση, παρέχει περίπου 70 ώρες απόθεμα ενέργειας και επιτρέπει στον χρήστη να αλλάξει την ημερομηνία στο διακριτικό παράθυρο μέσα στο υπό – καντράν του χρονογράφου, ανά πάσα στιγμή.

Το ρολόι διατίθεται σε μια σειρά μεγεθών (46, 43 ή 41 mm), δύο υλικά κάσας (ανοξείδωτο ατσάλι ή κόκκινο χρυσό 18 καρατιών) και μια επιλογή από λουράκια (ημί-γυαλιστερό δέρμα ή μεταλλικό bracelet επτά σειρών). Τα μοντέρνα χρώματα σε αποχρώσεις του μπλε, του πράσινου και του χαλκού καθορίζουν τις ανανεωμένες επιλογές του καντράν. Και αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που σίγουρα θα προκαλέσει νοσταλγία, είναι η επιστροφή των φτερών του AOPA στην αρχική τους θέση.

Για το ταξίδι, γιορτάζοντας ό,τι μας συγκινεί

Σήμερα, μετά από 70 χρόνια, το Navitimer έχει ξεπεράσει το να είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από πιλότους για την πλοήγηση της πορείας τους. Έχει γίνει σύμβολο για όσους σχεδιάζουν τα προσωπικά τους ταξίδια στη ζωή.

Η Breitling γιορτάζει αυτή την έννοια σε μια νέα καμπάνια, το NAVITIMER – FOR THE JOURNEY, στην οποία συμμετέχει η Navitimer Squad, που αποτελείται από τον σούπερ σταρ του μπάσκετ Γιάννη Αντετοκούνμπο, την κύρια χορεύτρια του American Ballet Theatre Misty Copeland και τον πρωτοπόρο της αεροπορίας και εξερευνητή Bertrand Piccard. Κάθε μέλος του Squad έχει κάνει ένα απίστευτο ταξίδι για να φτάσει εκεί που είναι σήμερα, στην κορυφή των πεδίων του. Ο καθένας έχει χαράξει μια πορεία και την ακολουθεί με απόλυτη αποφασιστικότητα. Και ο καθένας βρίσκεται στο δρόμο για την επίτευξη του επόμενου συνόλου των φιλοδοξιών του. Χρησιμοποιώντας ισχυρά γραφικά και την αφήγηση των μελών του Squad, η καμπάνια μπαίνει στην καρδιά αυτών των συγκινητικών ταξιδιών.

«Αυτό το έργο σημαίνει πολλά για μένα γιατί γιορτάζει όχι μόνο το πού βρισκόμουν στη ζωή μου, αλλά και το πού ήρθα και πού πηγαίνω», λέει η Misty Copeland. «Υπάρχει ένας απόλυτος παραλληλισμός μεταξύ της πλοήγησης προς έναν φυσικό προορισμό και της πλοήγησης προς το όραμα για το πού θέλεις να βρίσκεσαι στη ζωή. Θα δείτε αυτό το θέμα να εμφανίζεται σε αυτές τις τρεις ιστορίες».

Το Navitimer έχει κάνει πολύ δρόμο από τότε που ο Willy Breitling συνέλαβε για πρώτη φορά την ιδέα για ένα εργαλείο πτήσης που φοριέται στον καρπό. Αυτός ο επανασχεδιασμός, με επίκεντρο το χρώμα, το στυλ και την ελκυστικότητα χωρίς αποκλεισμούς, σηματοδοτεί μια νέα φάση στο ταξίδι του Navitimer, μια φάση που συνδυάζει τη μοντέρνα αισθητική και τις αξίες της Breitling με την ιστορική ωρολογοποιία για να δημιουργήσει μια ενημερωμένη ταυτότητα για το εμβληματικό ρολόι από όπου ξεκίνησαν όλα.