Ποιες δοκιμασίες επιφυλάσσει το πρόγραμμα εξέλιξης νέων μοντέλων της Fiat Chrysler Automobiles (FCA); Σε ποιες συνθήκες δοκιμάζονται ώστε να επιτευχθούν τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, ποιότητας, αξιοπιστίας και άνεσης;
Η σειρά ντοκιμαντέρ “FCA What’s Behind” αποκαλύπτει τοποθεσίες, ανθρώπους και τεχνικά στοιχεία που συνθέτουν τον απόκρυφο κόσμο πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, ανοίγοντας για πρώτη φορά την πόρτα στα παρασκήνια της ιδιαίτερα πολύπλοκης διαδικασία εξέλιξης νέων αυτοκινήτων. Τα δύο πρώτα επεισόδια μας ταξιδεύουν από τους -40oC της Σουηδίας, στην εξοντωτική ζέστη της Ν. Αφρικής, όπου δοκιμάζονται τα νέα μοντέλα σε ακραίες συνθήκες και υποβάλλονται σε σκληρές καταπονήσεις μεταξύ Arjeplog στην Σουηδία και Upington στη Ν. Αφρική.
Εκεί που η ιστορία συναντά το μέλλον
Η παγωμένη βόρεια Σουηδία και η έρημος στη Ν. Αφρική αποτελούν τα δύο κυρίαρχα τοπία στα πρώτα επεισόδια της σειράς. Στα επόμενα επεισόδια ο θεατής θα ταξιδέψει σε κέντρα δοκιμών του ομίλου, όπως το Balocco και το κέντρο έρευνας του Orbassano “Centro Ricerche Fiat”. Όλες οι εγκαταστάσεις χρησιμοποιούν τελευταίας τεχνολογίας συστήματα και εξειδικευμένο προσωπικό με μοναδικό στόχο την απόλυτη ποιότητα σε κάθε τομέα.
Η εξέλιξη ενός αυτοκινήτου
Αφού εξερευνήσει τα μέρη όπου γράφεται καθημερινά το μέλλον του FCA Group, η σειρά θα επικεντρωθεί σε πιο εξειδικευμένα θέματα, όπως η απόδοση των κινητήρων, η προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, η οδηγική απόλαυση και η αεροδυναμική. Ο οδηγός μόλις βρεθεί σε ένα αυτοκίνητο της FCA απολαμβάνει την ευκολία και την ασφάλεια που προκύπτει από μια σειρά πολύπλοκων και απαιτητικών διαδικασιών. Το ντοκιμαντέρ φέρνει στο φως την τεράστια δουλειά και την υψηλή τεχνολογία που κρύβεται πίσω από την εξέλιξη κάθε αυτοκινήτου.
Στο κέντρο δοκιμών
Το Arjeplog είναι μια μικρή πόλη στη βόρεια Σουηδία όπου βρίσκεται ένα από τα κέντρα δοκιμών της FCA. Η περιοχή προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για τη δοκιμή αυτοκινήτων σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Το γεωγραφικό πλάτος του Arjeplog είναι αντίστοιχο με εκείνο της Ισλανδίας με τη θερμοκρασία να πέφτει στους -40°C. Η παρουσία πολλών παγωμένων λιμνών προσφέρει πολλές διαδρομές για δοκιμές, καθώς και άπλετη ασφάλεια. Παράλληλα ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι η περιοχή είναι αρκετά απομακρυσμένη (1.000χλμ. από τη Στοκχόλμη) κρατώντας μακριά τα αδιάκριτα βλέμματα. Η χαμηλή πρόσφυση της παγωμένης επιφάνειας δίνει τη δυνατότητα στους τεχνικούς να εξελίξουν τη συμπεριφορά του οχήματος σε ακραίες συνθήκες και παράλληλα να πραγματοποιήσουν δοκιμές για το σύστημα κλιματισμού, την αντοχή των υλικών και τα ηλεκτρονικά συστήματα. Οι πίστες που κατασκευάζονται πάνω στον πάγο αποτελούν ιδανικό πεδίο για τη ρύθμιση των αναρτήσεων, τη δοκιμή των διαφορικών και του συστήματος πέδησης, συστήματα που πρέπει πάντα να λειτουργούν άψογα σε κάθε συνθήκη!
Upington: Δοκιμές με υψηλές θερμοκρασίες
Από τη μία πλευρά οι πολικές θερμοκρασίες στο Arjeplog και από την άλλη οι συνθήκες καύσωνα στο Upington, μια μικρή πόλη στο βόρειο τμήμα της Ν. Αφρικής, κοντά στα σύνορα με τη Μποτσουάνα και τη Ναμίμπια όπου βρίσκεται η έρημος Καλαχάρι. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται δίπλα στο αχανές πάρκο Kgalagadi, που στη γλώσσα Bantu σημαίνει «ο άνυδρος τόπος». Το Upington είναι μία από τις θερμότερες περιοχές σε όλη τη Ν. Αφρική και προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες για δοκιμές σε υψηλή θερμοκρασία και υψηλά επίπεδα σκόνης. Ειδικά ο κινητήρας, το σύστημα κλιματισμού και τα υλικά του εσωτερικού θα πρέπει να περάσουν με επιτυχία όλες τις ακραίες δοκιμασίες σε μία από τις θερμότερες περιοχές του πλανήτη. Σε αυτό το σημείο της Ν. Αφρικής το κλίμα είναι πάντα εξαιρετικά θερμό, με αποτέλεσμα οι μηχανικοί να μπορούν να επαναλαμβάνουν με μεγάλη συχνότητα και ακρίβεια τις δοκιμές.