Το 2016 είναι προ των πυλών. Μία νέα χρονιά που μαζί της θα φέρει, όπως και οι προηγούμενες, αρκετά νέα trends, μόδες και τάσεις σε ό,τι αφορά το social networking αλλά και τα apps γενικότερα. Δεν μπορείς να πεις, κάθε χρόνο, επικρατούν και διαφορετικά στυλ στο design και το λεγόμενο user interface εν γένει: κάποτε ήταν της μόδας το λιτό στυλ της Apple, κάποτε τα tiles των Windows, άλλοτε το timeline κι άλλοτε το “like”. Τι μας επιφυλάσσει όμως το 2016;
Ένα και responsive
Ξέχασε τις πολλές και διαφορετικές εκδόσεις sites. Η νέα μόδα θέλει τις ιστοσελίδες να λανσάρονται σε μία εκδοχή η οποία όμως να προσαρμόζεται ανάλογα το μέγεθος και την ανάλυση της οθόνης αλλά και της ίδιας της συσκευής από την οποία πλοηγείται ο χρήστης. Πρόκειται για trend που υπάρχει εδώ και χρόνια και που αργά αλλά σταθερά βαδίζει προς την απόλυτη ολοκλήρωση, την οποία και εκτός απροόπτου θα ζήσουμε του χρόνου.
Τα apps δεν πάνε πουθενά!
Αρκετές είναι οι εταιρείες που έχοντας υιοθετήσει ένα responsive design για την ιστοσελίδα τους, αποσύρουν τα apps τους, όμως αυτή είναι η μισή αλήθεια. Βλέπεις, τα apps εξακολουθούν και είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στις τάξεις των χρηστών (αυτοί του iOS, περνούν την ώρα τους κατά 86% σε κάποιο app και κατά 14% σε κάποιον browser!) ενώ σιγά-σιγά αρχίζουν και εξαπλώνονται και σε νέους τύπους συσκευών όπως Apple TV και smartwatches. Πρόσθεσε και τον social χαρακτήρα τους και να γιατί θα τα… υποστούμε για ακόμα έναν χρόνο –τουλάχιστον.
Full screen βίντεο
Το βίντεο είναι πλέον ο κυρίαρχος του παιχνιδιού, πάει και τελείωσε. Με τη μέση ταχύτητα πρόσβασης στο διαδίκτυο να αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, θα πρέπει να περιμένεις κάθε βίντεο που παίζεται online, να τρέχει σε full screen mode, καταλαμβάνοντας μεμιάς δηλαδή ολόκληρη την οθόνη σου. Γενικότερα, ένα βίντεο είθισται να έχει να πει κάτι σημαντικό, γι’ αυτό και η επιλογή πλήρους οθόνης «κόβει τον βήχα» σε κάθε πιθανή πηγή διάσπασης.
Ο μινιμαλισμός στα καλύτερά του
Ξέχασε τα πλουμιστά σχέδια, τα γεμάτα χρώματα και σχήματα patterns και γενικότερα τις «γεμάτες» υλοποιήσεις που πιθανώς να έβλεπες μέχρι και σήμερα online. Ο μινιμαλισμός επανέρχεται και αυτή τη φορά είναι για καλό. Ο μέσος χρήστης «βομβαρδίζεται» καθημερινά με υπερβολικά πολλή πληροφορία, οπότε είναι απόλυτα λογικό να την αποζητά απλά, λιτά και ξεκάθαρα. Φροντίζει δε να επιβραβεύει αναλόγως την προσέγγιση αυτή, στέλνοντας τους designers στο… κατόπι της!
Ευχαριστούμε τη συντακτική ομάδα του techpress.gr για τη βοήθειά της σε θέματα τεχνολογίας.