Δεν είναι λίγες οι φορές που υπογράφετε ένα συμβόλαιο κινητής τηλεφωνίας με σκοπό τη μεγαλύτερη επιδότηση συσκευής, χωρίς να διαβάσετε τα ψιλά γράμματα. Στο τέλος φτάνουμε στο 4μηνο να έχουμε δώσει περισσότερα λεφτά απ'όσα θα δίναμε για τη συσκευή μόνη της και να είμαστε και δεσμευμένοι για 14 ακόμα μήνες.
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, δίνει συγκεκριμένα tips στους καταναλωτές με σκοπό να προλαμβάνουν τις ανεπιθύμητες χρεώσεις.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΕΕΤΤ συνιστά στους καταναλωτές:
• να ενημερώνονται αναλυτικά για το κόστος, το περιεχόμενο και την ποιότητα των υπηρεσιών του οικονομικού προγράμματος που επιλέγουν
• να επιδεικνύουν προσοχή όταν χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για να έχουν πρόσβαση στο Internet και ιδίως όταν κάνουν χρήση υπηρεσιών αυξημένης χρέωσης (πολυμεσικές υπηρεσίες)
• να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση όλων των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας όταν βρίσκονται στο εξωτερικό ή σε παραμεθόριες περιοχές της ηπειρωτικής ή νησιωτικής Ελλάδας
• να γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν από τον πάροχο την ενεργοποίηση υπηρεσιών ελέγχου χρεώσεων
Επιπλέον, η ΕΕΤΤ έχει αναπτύξει και διαθέτει στο www.eett.gr εύχρηστα εργαλεία ώστε να μπορούν οι ίδιοι οι καταναλωτές να:
• ελέγχουν την ποιότητα και απόδοση της σταθερής σύνδεσης στο Internet (ADSL/VDSL) με το εργαλείο «ΥΠΕΡΙΩΝ»
• ενημερώνονται για τη φορητότητα αριθμών σε σταθερό και κινητό τηλέφωνο στον διαδικτυακό τόπο www.foritotita.gr στον οποίο μπορούν επίσης να γνωρίζουν, μέσω ειδικής εφαρμογής, σε ποιο δίκτυο ανήκει συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός ώστε να εκτιμούν το κόστος των κλήσεων
• ενημερώνονται σε ποιον πάροχο έχει εκχωρηθεί ένας αριθμός αυξημένης χρέωσης μέσω ειδικής εφαρμογής
Αναλυτικές συστάσεις της ΕΕΤΤ για τους καταναλωτές βρίσκονται στο www.eett.gr.
Πηγή: neopolis.gr