Αν υπάρχει κάτι για το οποίο δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει το Facebook, είναι πως φοβάται την αλλαγή. Από καιρού εις καιρόν, το δίκτυο προχωρά σε προσθήκες λειτουργιών, αλλαγές επί υπαρχόντων διεργασιών και γενικώς αποδεικνύει με κάθε τρόπο πως… ψάχνεται προκειμένου να παραμείνει στον «αφρό» του διαδικτύου, μπροστά από τις τεχνολογικές εξελίξεις. Ως εκ τούτου λοιπόν, είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν πραγματάκια που μπορείς να κάνεις στο Facebook αλλά να μη τα γνωρίζεις καν. Δεν θέλει πολύ: λίγο να μην πρόσεξες, κάτι να σου ξέφυγε, ένα να μη θυμάσαι και έγινε το κακό!
Γι’ αυτό όμως είμαστε εμείς εδώ: πάμε να δούμε μια δεκάδα από tips, συμβουλές, ιδέες και προτάσεις για πράγματα που μπορεί κανείς να κάνει στο Facebook αλλά ίσως αγνοεί.
Ξέρω τι έκανες σήμερα;!
«Κλικάροντας» στο πλήκτρο View Activity Log πάνω στην εικόνα cover στο προφίλ σου ή επιλέγοντας το Activity Log από το μενού που ανοίγει από το βελάκι πάνω δεξιά (στη μπλε μπάρα), μπορείς να δεις όλες σου τις ενέργειες στο Facebook: τι έκανες “like” και τι “share”, πού σχολίασες, σε ποια γκρουπ και pages μπήκες, τα πάντα! Επιλέγεις τι απ’ αυτά θα κρατήσεις και κάνεις έναν μίνι απολογισμό της παρουσίας σου. Σαν να λέμε ο καθρέφτης του Facebook.
Έχεις δύο inboxes!
Τα εισερχόμενα μηνύματά σου δεν τα βρίσκεις σε έναν φάκελο αλλά σε δύο! Πηγαίνοντας στο Messages (facebook.com/messages/), θα δεις πως πάνω αριστερά, πλάι στη λέξη “Inbox” υπάρχει το “Other”. Εκεί τοποθετούνται μηνύματα από χρήστες που δεν είναι φίλοι σου ή άλλα τα οποία το ίδιο το Facebook θεωρεί πως πρόκειται για spam (από σελίδες π.χ.). Προσοχή όμως: ενώ για τα μηνύματα που φτάνουν στο κανονικό inbox ενημερώνεσαι, γι’ αυτά του “Other” όχι!
Στατιστικά
Αν διαχειρίζεσαι κάποια σελίδα, κάτω από κάθε δημοσίευση, μπορείς να δεις πόσο κόσμο προσέγγισε αυτή (aka people reached), πόσοι την είδαν. «Κλικάροντας» εκεί, σου ανοίγει ένα pop up με ακόμα περισσότερα στατιστικά στοιχεία και κάθε λογής αλληλεπίδραση προκειμένου έτσι να κρίνεις αν το εν λόγω “post” ήταν ευεργετικό για τη σελίδα σου ή όχι.
Αποθήκευσέ το για αργότερα
Αν δεις κάτι που εκ πρώτης όψεως σου φαίνεται ενδιαφέρον αλλά δεν έχεις χρόνο, μπορείς να το αποθηκεύσεις και να το διαβάσεις κάποια άλλη στιγμή –όποτε κι αν είναι αυτή. Απλά χαζεύοντας κάτι στο timeline σας, κάνε «κλικ» στο βελάκι πάνω δεξιά σε κάθε νέο/είδηση/δημοσίευση και επίλεξε το Save post/link. Στην αριστερή μπάρα στην αρχική σου σελίδα στο Facebook, θα βρεις το Saved. Μπες μέσα και αναζήτησε τα… σωσμένα σου «διαμαντάκια».
Ποιος θα δει…
Ρύθμισε ποιοι θα έχουν τη δυνατότητα να δουν καθετί που ανεβάζεις στο προφίλ σου. Γράφοντας κάτι, ανεβάζοντας ένα link, βίντεο ή μια φωτογραφία, δίπλα στο κουμπάκι Post υπάρχει ακόμα ένα που μπορεί να λέει Public, Friends ή Only Me. Από εδώ επιλέγεις ποιοι θα μπορούν να δουν αυτό που ανεβάζεις. Με το πρώτο θα είναι ορατό ακόμα και σε εκείνους που δεν είναι φίλοι σου, με το δεύτερο το περιορίζεις σε εκείνους μόνο ενώ με το τρίτο το… κρατάς για σένα.
Έλεγξε τα posts της σελίδας σου
Ο καθένας μπορεί να ποστάρει σε μια σελίδα του Facebook, φτάνει να την κάνει “tag” σε ένα του μήνυμα. Το ήξερες αυτό; Όταν βρίσκεσαι σε μια σελίδα που διαχειρίζεσαι, βρες στα αριστερά το τμήμα Visitor Posts και δες προσεκτικά τι έχουν γράψει οι επισκέπτες/φαν της σελίδας για αυτή. Επίλεξε αν θα τα κάνεις “share”, αν θα επικοινωνήσεις μαζί τους, αν θα κάνεις κάτι γενικότερα ή αν θα τα διαγράψεις απλώς.
Τι θα εμφανίζεται πάνω-πάνω
Σε μια σελίδα, μπορείς να επιλέξεις τι από τα «πλαϊνά» (Photos, Visitor Posts, Reviews, Apps κ.α.) θα εμφανίζεται πάνω-πάνω. Για να ρυθμίσεις τη σειρά των widgets αυτών πήγαινε στην πάνω δεξιά γωνία οποιουδήποτε εξ αυτών και κάνε mouse over. Θα εμφανιστεί η επιλογή Manage. Πάτησέ τη και κατόπιν κάνε το ίδιο για το Manage Sections. Με εξαίρεση τα About και People, όλα τα άλλα είναι στο έλεος του drag & drop σου!
#hashtags
Σε κάθε σου δημοσίευση στο Facebook, είτε πρόκειται για πρωτότυπο “post”, είτε απλώς για απάντηση σε κάποιο άλλο, μπορείς να συμπεριλάβεις hashtags, όπως θα έκανες π.χ. στο Twitter. Έτσι, εξασφαλίζεις πως αν κάποιος ψάξει για κάποιο από αυτά που χρησιμοποίησες, θα βρει το μήνυμά σου. Η χρήση τους μπορεί να μην είναι τόσο διαδεδομένη στο Facebook όσο στο Twitter αλλά αν μη τι άλλο δεν κοστίζει!
Κάνοντας «mention» σελίδες
Ένα μεγάλο μειονέκτημα του mobile app του Facebook, είναι πως ενώ σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις “mention” άλλους χρήστες, δεν συμβαίνει το ίδιο και με σελίδες. Γιατί να μη μπορείς να κάνεις “mention” μια σελίδα; Όποια και να ‘ναι η κατά το Facebook απάντηση, τουλάχιστον υπάρχει εναλλακτική: αντί να χρησιμοποιήσεις το app του δικτύου, μπες σε αυτό από τον browser σας και είσαι έτοιμη!
Βαρέθηκες μια διαφήμιση;
Αν έχεις σιχαθεί να βλέπεις μία συγκεκριμένη διαφήμιση στο Facebook ή θεωρείς πως αυτή είναι προσβλητική ή spam, μπορείς κάλλιστα να το δηλώσεις στο δίκτυο και αυτό θα φροντίσει να μη στην ξαναπροβάλει –θα βάλει άλλες στη θέση της. Θα πας και πάλι στην πάνω δεξιά γωνία του πλαισίου της, θα επιλέξεις το βελάκι και θα δεις ότι υπάρχουν οι επιλογές I don’t want to see this και Hide all adverts from [σελίδα]. Μπορείς να πειραματιστείς παράλληλα και με το Why am I seeing this?.
Ευχαριστούμε τη συντακτική ομάδα του techpress για τη βοήθειά της στο χώρο της τεχνολογίας