Περίπου 1.38 εκατομμύρια γυναίκες υποφέρουν κάθε χρόνο από τον καρκίνο του μαστού, ενώ 460.000 χάνουν τη ζωή τους. Πρόκειται δηλαδή για τον πιο συχνό καρκίνο στις γυναίκες παγκοσμίως, τόσο στις αναπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες. 

Η ροζ εκστρατεία έχει ως κύριο στόχο να μας πείσει ότι η καλύτερη θεραπεία για τον καρκίνο του μαστού είναι η έγκαιρη διάγνωση καθώς αν ο καρκίνος του μαστού διαγνωστεί έγκαιρα, μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιτυχία.

Φέτος, η Estee Lauder έκλεισε 10 χρόνια από την πρώτη της συμμετοχή στην ροζ εκστρατεία ενημέρωσης για το καρκίνο του μαστού. Η δημιουργία του ροζ βραχιολιου -εμπνευσμένου από την pink ribbon- σε συνεργασία με τον σχεδιαστή μόδας, Δούκα, ήρθε 13 χρόνια μετά και η αποδοχή του κόσμου ήταν εντυπωσιακή (φέτος το ροζ δερμάτινο βραχιολάκι σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα έγινε sold out!).

Όπως ήδη θα έχει πάρει το μάτι σου, η Ελένη Μενεγάκη ήταν ξανά το πρόσωπο το οποίο πρωταγωνιστούσε στην καμπάνια για την προώθηση του Pink Ribbon Bracelet, τα έσοδα του οποίου δατέθηκαν για την οικονομική ενίσχυση του Πανελληνίου Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού ''Άλμα Ζωής''.

Ποια είναι όμως η ιστορία της ροζ κορδέλας;

Με δυο λόγια, το λεγόμενο "pink ribbon" αποτελεί το σύμβολο της ροζ εκστρατείας με στόχο την ενημέρωση και την αφύπνιση του κοινού όσον αφορά τον καρκίνο του μαστού. Η πρώτη γνωστή σύνδεση του καρκίνου του μαστού με τις ροζ κορδέλες έγινε πριν περίπου 23 χρόνια, το φθινόπωρο του 1991 στη Νέα Υόρκη, όταν το Ίδρυμα Susan G. Komen μοίραζε ροζ κορδέλες σε άτομα που συμμετείχαν σε μαραθώνιο για τους επιζώντες από τον καρκίνο του μαστού.

Έναν χρόνο αργότερα, η ροζ κορδέλα υιοθετήθηκε ως το επίσημο σύμβολο του Εθνικού Μήνα Ευαισθητοποίησης για τον Καρκίνο του Μαστού στην Αμερική. Την ίδια περίοδο είχε ήδη γίνει πολύ δημοφιλής η κόκκινη κορδέλα για το Aids. Σύντομα, η Έβελιν Λόντερ, ιδρύτρια και πρόεδρος του "Breast Cancer Research Foundation" και η Αλεξάντρα Πένι, τότε αρχισυντάκτρια του αμερικανικού περιοδικού "Self Magazine" μίλησαν ανοιχτά για τον καρκίνο του μαστού που όχι μόνο χτυπά την υγεία της γυνίακας αλλά κατόρθωνει μεγάλο πλήγμα στην ταυτότητα της ως θηλυκού. Οι γυναίκες ήταν αποφασισμένες να βοηθήσουν τις ομόφυλες τους να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι να προλαμβάνεις τον καρκίνο του μαστού και πως δεν είναι αδύνατο να τον νικήσουν.

Οι δύο γυναίκες είχαν αρχικά προσεγγίσει τη Σάρλοτ Χέιλι, μία 68χρονη γυναίκα, η οποία έφτιαχνε κορδέλες σε ροδακινί χρώμα και τις πουλούσε συνοδεύοντάς τες από μια κάρτα που έγραφε: "Ο προϋπολογισμός του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας είναι 1,31 δισεκατομμύρια. Μόνο το 5% πηγαίνει στην πρόληψη του καρκίνου. Βοήθησέ μας να ξυπνήσουμε τους νομοθέτες και την Αμερική, φορώντας αυτή την κορδέλα". Ωστόσο, η Χέιλι αρνήθηκε να συνεργαστεί μαζί τους, θεωρώντας τα σχέδια τους υπερβολικά "εμπορικά". Έτσι, ακολουθώντας τις συμβουλές των δικηγόρων τους, οι δύο γυναίκες άλλαξαν το χρώμα της κορδέλας, η οποία έγινε τελικά ροζ.

Το ροζ κορδελάκι συμβολίζει  την αγάπη για τη ζωή, την πρόληψη, τη θέληση να βοηθήσεις τα θύματα του καρκίνου του μαστού αλλά και να μην πανικοβάλλεσαι, να μην εφησυχάζεις και να μην κλείνεις τα μάτια σου σε αυτό που συμβαίνει δίπλα σου.

Περισσότερες πληροφορίες για την εκστρατεία εδώ: http://bcacampaign.com/