Ο ανερχόμενος Άζι Ρόμπερτσον («Ιστορία Γάμου») είναι ο Όλιβερ, ένα μοναχικό αγόρι που νιώθει διαφορετικό από τους άλλους. Ψάχνοντας απεγνωσμένα για έναν φίλο, βρίσκει καταφύγιο στο κινητό και στο τάμπλετ του, τα οποία δεν αποχωρίζεται ποτέ. Όταν ένα μυστηριώδες πλάσμα θα χρησιμοποιήσει τις συσκευές του Όλιβερ για να εισέλθει στον κόσμο μας, οι γονείς του Όλιβερ (Τζίλιαν Τζέικομπς και Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ) θα πρέπει να παλέψουν για να σώσουν τον γιό τους από το τέρας που ζει πίσω από την οθόνη.

Πώς γεννήθηκε το project

Ο σκηνοθέτης Τζέικομπ Τσέις (‘’The Four-Faced Liar’’) είχε γοητευτεί από το φανταστικό και τον τρόμο αρκετά νωρίς. Λάτρευε το Χάλογουιν και ως έφηβος γύρισε μερικές ερασιτεχνικές μικρού μήκους ταινίες με τους φίλους του. Κάποια από αυτές, πήρε μια διάκριση και έτσι η ταινία του Τζέικομπ προβλήθηκε στο Super Bowl. Σε συνέχεια, πήρε μαθήματα σκηνοθεσίας από τον Ζακ Σνάιντερ στο σετ της ταινίας του «Justice League». Τα χρήματα που κέρδισε ο Τζέικομπ, τα προόριζε για μια μικρού μήκους ταινία που θα έφτιαχνε με τον τίτλο «Larry».  

«Ήθελα να δημιουργήσω ένα τέρας, τον Λάρι, που νιώθει μοναξιά και αναζητάει ένα φίλο για παρέα. Η ταινία εξερευνά τη σχέση ανάμεσα σε τεχνολογία και μοναξιά. Μπορεί, φυσικά, η τεχνολογία να είναι υπέροχη αλλά μην ξεχνάμε πως μπορεί να οδηγήσει στη μοναξιά», υποστηρίζει ο Τσέις.

Ο Τσέις ήθελε να κάνει εξ αρχής μια ταινία είδους χρησιμοποιώντας πηγές έμπνευσης στο σήμερα. «Η τεχνολογία παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτή την ταινία διότι βρίσκεται παντού γύρω μας», λέει . «Η μεγάλη πρόκληση ήταν να πάρω όλα αυτά που κάνουν αίσθηση και λειτουργούν στις ταινίες τρόμου και να τα αναβαθμίσω. Έτσι, κατέληξα πως το τάμπλετ και το κινητό τηλέφωνο είναι οι νέες εκδοχές του στοιχειωμένου σπιτιού».

Η μικρού μήκους ταινία του Τσέις τράβηξε την προσοχή των Άλεξ Χάινεμαν (‘’A Million Little Pieces’’, ‘’Ο Επιβάτης’’) και Άντριου Ρόνα (‘’Αντέχεις να δεις;’’, ‘’The Gunman’’) της The Picture Company, που είναι φανατικοί των ταινιών είδους. «Κοιτάζοντας την ταινία του Τζέικομπ, καταλάβαμε πως είχε πραγματικό όραμα και έπρεπε να γίνει σύντομα μεγάλους μήκους ταινία», λέει ο Χάινεμαν. «Όλοι μας ενθουσιαστήκαμε με τον τρόπο που ανακάτεψε τον τρόμο με την τεχνολογία. Τη χρησιμοποίησε ως συστατικό της ιστορίας του με πολύ έξυπνο τρόπο».

Η ιστορία πήρε διαφορετική και μεγαλύτερη σε έκταση μορφή για να γίνει ταινία μεγάλου μήκους. Ήρωας της ταινίας είναι ο Όλιβερ, ένα μοναχικό παιδί που επικοινωνεί με τον Λάρι μέσω των συσκευών του. Ο Τζέικομπ έφτιαξε και δύο δυναμικούς χαρακτήρες, τον Μάρτι (Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ, ‘’Κι αν σου κάτσει;’’) και τη Σάρα (Τζίλιαν Τζέικομπς, ‘’Χάρηκα που σε γνώρισα’’), δηλαδή τους γονείς του Όλιβερ.

Τα πρώτα βήματα για το project είχαν μόλις αρχίσει...

Δημιουργώντας τον Λάρι

Ο Τσέις ήθελε ο Λάρι να μην είναι ένας χαρακτήρας – ψηφιακό προϊόν αλλά να υπάρχει ως φυσική παρουσία μέσα στην ταινία. Αν και δεν συνηθίζεται στην κινηματογραφική βιομηχανία πια, ο Χάινεμαν τον κατάλαβε απόλυτα γι' αυτή του τη σκέψη. «Σε πολλές αντίστοιχες ταινίες, τέρατα σαν το Λάρι γίνονται με τη χρήση ειδικών οπτικών εφέ. Ωστόσο, αυτή τη φορά ήταν καλύτερη επιλογή να έχουμε ένα Λάρι τριών διαστάσεων. Πιστεύω πως λειτούργησε καλύτερα και για τους ηθοποιούς, πόσο μάλλον για τα παιδιά», λέει ο Χάινεμαν.

Ο Τσέις και ο παραγωγός Άλαν Μπλόμκουιστ (‘’Ο Καλύτερος Φίλος μου’’, ‘’Book Club’’) έκαναν συναντήσεις με πολλές εταιρείες πριν καταλήξουν με την Jim Henson Creature Shop για την κατασκευή του Λάρι. «Πρόκειται για την καλύτερη εταιρεία στην ειδίκευση μαριονετών στον κόσμο, μπορούν πραγματικά να κάνουν θαύματα με τις μαριονέτες», λέει ο Τσέις.

«Είναι πραγματικά απίστευτο αυτό που κατασκευάσαμε, ανυπομονώ να το δει ο κόσμος», προσθέτει ο Χάινεμαν.

Ο Λάρι ψάχνει για ένα Φίλο

Ο Λάρι χρησιμοποιεί τις ηλεκτρικές οθόνες ώστε να έχει πρόσβαση στον κόσμο των ανθρώπων ψάχνοντας ένα φίλο. Στόχος του είναι να τραβήξει την προσοχή ενός μοναχικού, λιγομίλητου και αυτιστικού νεαρού αγοριού, του Όλιβερ.

Η αναζήτηση για το ρόλο του Όλιβερ ήταν εκτενής μέχρι που ο νεαρός Άζι Ρόμπερτσον (‘’Μετά το Γάμο’’, ‘’Ιστορία Γάμου’’) ενδιαφέρθηκε να τον υποδυθεί. «Ο Άζι μελέτησε το ρόλο και εμείς απαντήσαμε άμεσα πως είχε δυνατότητες για τη θέση. Είδαμε αρκετά αγόρια για το ρόλο του Όλιβερ, αλλά πιστεύω πως ο Άζι ήταν η καλύτερη επιλογή μας διότι μας έπεισε με την ερμηνεία του», ισχυρίζεται ο Χάινεμαν.

Οι παραγωγοί επιθυμούσαν να βρουν ένα αγόρι με συγκεκριμένη συμπεριφορά και ευαισθησία, κάποιον που να μπορεί να μεταδώσει συναίσθημα δίχως να μιλάει και πολύ. «Μπορείς να διαβάσεις τα μάτια του, είναι πράγματι εκφραστικά. Δεν θα μπορούσα να βρω ιδανικότερο αγόρι για να υποδυθεί τον Όλιβερ», λέει ο Τσέις.

Για να προετοιμαστεί κατάλληλα για το ρόλο του, ο Ρόμπερτσον πέρασε λίγο καιρό με παιδιά που έχουν αυτισμό σε σχολείο ειδικών αναγκών. Παρατηρώντας τα παιδιά και κάνοντας ασκήσεις για την ομιλία και τις κινήσεις, ο Ρόμπερτσον κατάφερε να περάσει αυτά τα στοιχεία στην απαιτητική ερμηνεία του με επιτυχία.

Ώρα για Γύρισμα

Ο Τσέις δεν άφησε τον Ρόμπερτσον να δει τη μαριονέτα-Λάρι μέχρι να γυρίσουν την πρώτη κοινή σκηνή τους, έτσι ώστε να μην ξέρει ποια θα ήταν η πρώτη αντίδραση του νεαρού ηθοποιού στην κάμερα. «Ο Λάρι δεν έμοιαζε με αυτό που φανταζόμουν αρχικά. Ωστόσο, παραμένει τρομακτικός στην όψη», λέει ο Ρόμπερτσον.

Ολόκληρη η παραγωγή ανυπομονούσε να δει τις σκηνές με το Λάρι στο σετ. Η μαριονέτα χρειάζονταν τρεις με τέσσερις ανθρώπους για το χειρισμό της και τις κινήσεις της. Αυτό αποτέλεσε πρόκληση για τον διευθυντή φωτογραφίας Μαξίμ Αλεξάντρ (‘’Υπερένταση’’, ‘’Διαφυγή’’, ‘’Αντίστροφη Μέτρηση’’), ο οποίος προσπάθησε να μειώσει τις επιπτώσεις των σκιών τους και να φτιάξει τους τόνους των σκούρων χρωμάτων.

«Ο Μαξίμ έχει δουλέψει σε αρκετές καλές ταινίες. Κάθε λήψη του έχει αρετές. Ο συνδυασμός των ιδεών μας ανεβάζει το επίπεδο του τρόμου της ταινίας σε μεγάλο βαθμό», λέει ο Τσέις. Ο Χάινεμαν από την πλευρά του είπε ότι  «Ο Τζέικομπ έχει κάποιες μικρού μήκους ταινίες και μερικά διαφημιστικά, αλλά με αυτή την ταινία μπορούμε να πούμε ότι εξελίχθηκε σε έναν εντυπωσιακό κινηματογραφιστή και έναν αξιόλογο καλλιτέχνη». Ενώ ο Μπλόμκουιστ πρόσθεσε ότι «Ο Τζέικομπ είναι πάντα πρόθυμος να ακούσει πως μπορούν οι ιδέες του να γίνουν καλύτερες με τη βοήθεια της ομάδας του». Με την σειρά του ο Αλεξάντρ συμφώνησε  με τους συναδέλφους του: «Ο τρόπος που μιλάει ο Τζέικομπ στα παιδιά στο σετ είναι απίστευτα μαγευτικός. Χρειάζεσαι όντως πάθος για να δουλεύεις με παιδιά».

Δες το trailer

Στοιχεία για την ταινία:

Σκηνοθεσία & Σενάριο

Tζέικομπ Τσέις

Παραγωγή

Άντριου Ρόνα, Άλεξ Χάινεμαν, Άλαν Μπλόμκουιστ,
Τζεμπ Μπρόντι

Ηθοποιοί

Άζι Ρόμπερτσον, Τζίλιαν Τζέικομπς, Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ